سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ارزیابی پایداری عملکرد دانه و گزینش دو مرحله ای ژنوتیپ های

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی پایداری عملکرد دانه و گزینش دو مرحله ای ژنوتیپ های متحمل به تنش خشکی جو دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی پایداری عملکرد دانه و گزینش دو مرحله ای ژنوتیپ های متحمل به تنش خشکی جو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی پایداری عملکرد دانه و گزینش دو مرحله ای ژنوتیپ های متحمل به تنش خشکی جو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی پایداری عملکرد دانه و گزینش دو مرحله ای ژنوتیپ های متحمل به تنش خشکی جو :

مقاله ارزیابی پایداری عملکرد دانه و گزینش دو مرحله ای ژنوتیپ های متحمل به تنش خشکی جو که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در مجله علوم زراعی ایران از صفحه 305 تا 317 منتشر شده است.
نام: ارزیابی پایداری عملکرد دانه و گزینش دو مرحله ای ژنوتیپ های متحمل به تنش خشکی جو
این مقاله دارای 13 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جو
مقاله پایداری عملکرد دانه
مقاله تحمل تنش خشکی و عملکرد دانه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این آزمایش20 لاین پیشرفته جو و دو رقم شاهد (سرارود 1 و جو محلی) در سه شرایط دیم، یک بار آبیاری (در زمان کاشت) و دو بار آبیاری (در زمان کاشت و در اوایل گلدهی) در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی با چهار تکرار در ایستگاه سرارود کرمانشاه به مدت سه سال زراعی (1381 -84) ارزیابی شدند. بررسی ژنوتیپ ها از لحاظ واکنش به تنش خشکی با استفاده از میانگین عملکرد در شرایط دیم و دو بار آبیاری و محاسبه شاخص های حساسیت/ تحمل به تنش خشکی صورت گرفت. واکنش ژنوتیپ ها به تنش بر اساس رتبه دهی به ژنوتیپ ها برای دو دسته شاخص های تحمل تنش و شاخص های حساسیت به تنش (که در آن مجموع رتبه هر ژنوتیپ برای تمام شاخص ها محاسبه شد) صورت گرفت. ژنوتیپ هایی که بیشترین مقدار شاخص تحمل به تنش را داشتند، در مرحله اول مشخص و سپس آنهایی که دارای کمترین رتبه حساسیت به تنش خشکی بودند، گزینش شدند. با استفاده از داده های سه نوع آزمایش، ارزیابی پایداری ژنوتیپ ها به روش ابرهارت و راسل صورت گرفت. با در نظر گرفتن میزان عملکرد در شرایط تنش و بدون تنش، پایداری نسبی عملکرد و معیارهای ارزیابی تحمل به تنش، به ترتیب ژنوتیپ شماره (Lignee 131/3/4679/105//YEA168.4-1) 11با عملکرد بالا در هر دو شرایط دیم و آبی، ژنوتیپ شماره (Roho//Alger/Ceres 362-1-1/3/Alpha/Durra ) 2 با عملکرد بالا در هر دو شرایط تنش و بدون تنش، حساسیت کم به تنش خشکی، ژنوتیپ شماره 9 4679105//Yea168.4/3/Lignee 131/Arabi Abiad)) با عملکرد بالا در شرایط آبیاری تکمیلی، تحمل به تنش بالا، حساسیت به تنش متوسط، و ژنوتیپ های شماره 12 (Lignee 131/3/4679/105//YEA168.4-2)، 13 (CWB117-77-9-7/3/Roho//Alger/Ceres 362-1-1)،21 (شاهد محلی) و 22 (شاهد سرارود-1) با عملکرد بالا در شرایط آبیاری تکمیلی شناسایی و برای شرایط مشابه آزمایش حاضر قابل توصیه می باشند.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :