سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ارزیابی ثبات شاخص های مزیت نسبی صادرات و تولید خرمای ایران

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی ثبات شاخص های مزیت نسبی صادرات و تولید خرمای ایران دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی ثبات شاخص های مزیت نسبی صادرات و تولید خرمای ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی ثبات شاخص های مزیت نسبی صادرات و تولید خرمای ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی ثبات شاخص های مزیت نسبی صادرات و تولید خرمای ایران :

مقاله ارزیابی ثبات شاخص های مزیت نسبی صادرات و تولید خرمای ایران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1388 در دانش کشاورزی از صفحه 165 تا 176 منتشر شده است.
نام: ارزیابی ثبات شاخص های مزیت نسبی صادرات و تولید خرمای ایران
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ایران
مقاله ثبات
مقاله خرما
مقاله صادرات و تولید
مقاله مزیت نسبی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
بخش کشاورزی در میان بخش های اقتصادی ایران جایگاه ویژه ای دارد. ایران از دیرباز یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ خرما می باشد اما سود حاصل از درآمدهای بدست آمده از صادرات خرما کم و با نوسانات بسیار شدید همراه بوده است. برای پاسخ به این سوال استراتژیک در پژوهش حاضر شاخص های مختلف مزیت نسبی صادراتی خرمای ایران از جمله مزیت نسبی آشکار شده(RCA) ، مزیت نسبی آشکار شده متقارن (RSCA) و میچیلی (Michaely) و شاخص های مزیت در تولید از جمله مزیت در کارایی فنی(TEI) ، مزیت در مقیاس (SAI) و ضریب مکان (LQ) برای سال های 1961 2005 محاسبه شدند و ثبات این شاخص ها با استفاده از آماره ضریب تغییرات مورد ارزیابی قرار گرفت. مقادیر شاخص هایRCA ، RSCA،Michaely ، SAIو LQ در اکثر سال های مورد مطالعه، نشان از مزیت نسبی خرمای ایران دارد. از سوی دیگر ایران در تمام سال های مورد مطالعه فاقد مزیت در کارایی فنی خرما می باشد. در دوره زمانی 2001 تا 2005 شاخص هایRCA ، RSCA، Michaely، TEI و LQ بیشترین ثبات را داشتند. اتخاذ راهبردهای سیاستی به منظور حفظ ثبات شاخص های مزیت خرمای ایران می تواند جایگاه این محصول را در سبد صادرات غیرنفتی بهبود دهد.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :