سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی اثر نوسانات بارش و دما بر تغییرات دبی رودخانه(مطالعه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثر نوسانات بارش و دما بر تغییرات دبی رودخانه(مطالعه موردی: حوضه آبریز رودخانه کاجو در استان سیستان و بلوچستان) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر نوسانات بارش و دما بر تغییرات دبی رودخانه(مطالعه موردی: حوضه آبریز رودخانه کاجو در استان سیستان و بلوچستان) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر نوسانات بارش و دما بر تغییرات دبی رودخانه(مطالعه موردی: حوضه آبریز رودخانه کاجو در استان سیستان و بلوچستان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر نوسانات بارش و دما بر تغییرات دبی رودخانه(مطالعه موردی: حوضه آبریز رودخانه کاجو در استان سیستان و بلوچستان) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: پنجمین کنفرانس مدیریت منابع آب ایران
تعداد صفحات: 9
چکیده:
رودخانه کاجو در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان در محدوده شهرستانهای نیکشهر و چابهار قرار دارد. حوضه آبریز رودخانه کاجو در محدوده مختصات جغرافیایی 60و19 تا 61 و 20 طول شرقی و 25 و 30 تا 26 و 48 عرض شمالی قرار دارد. نوسانات در روند پارامترهای هواشناسی از جمله بارندگی و دما یکی از ویژگیهای چرخه اتمسفری است، ضمن اینکه کاهش شدید بارندگی و دوره های خشک ناشی از آن، تأثیر های منفی بسیاری بر منابع آب میگذارد. در این تحقیق اثر نوسانات عناصر اقلیمی(دما و بارش) بر تغییرات دبی رودخانه کاجو طی یک دوره آماری 22 ساله، از سال 67-66 تا سال 88-87 برای پایه های زمانی سالانه، شش ماهه و فصلی مورد بررسی قرار گرفته است. ارتباط بین داده های دبی و عناصر اقلیمی با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون توسط نرم افزار spss مشخص شده است. برای تعیین دوره های کم آبی و پر آبی از میانگین متحرک 5 ساله استفاده شده است. تغییرات میزان دبی رودخانه نتایج حاصل نشان دهنده تأثیر بارش بر دبی رودخانه کاجو بوده است. بین بارش و دبی و رابطه معنادار وجود داشته است در صورتی که بین دما و دبی هیچ گونه ارتباطی وجود نداشته است.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :