سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله خودشناسی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله خودشناسی دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خودشناسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله خودشناسی

مقدمه
«بخش اول»
فصل اول: مبانی خودشناسی
برتری انسان بر سایر موجودات
فرمان خداوند به خودشناسی
روایاتی در اهمیت خودشناسی
تأثیر خودشناسی در عمل
فصل دوم: خودشناسی در مرتبه‌ی جسم
چگونگی راه‌بودن نفس
سیر تکاملی جنین
از ناتوانی تا ناتوانی
نیکوترین آفرینش
فصل سوم: خودشناسی در مرتبه‌ی روح
مسیر در مسیر روحانی
هویت اصلی انسان
مفهوم روح در قرآن
روح با نفس از دیدگاه روانکاوی
خودشناسی راه معرفت حضور به پروردگار
«بخش دوم»
فصل اول: تاریخچه و اهمیت خودشناسی
تاریخ فلسفه و شناخت نفس
مقدمه
پیدایش نفس و تجرد آن
ابن سینا و شناخت نفس
ادیان و شناخت (خویشتن)
راز اهمیت خودشناسی در ادیان
فصل دوم: حقیقت خویشتن
نفس
اقوال دانشمندان در حقیقت نفس
معانی نفس در قرآن کریم
مراتب نفس
روح
استعمالات روح در قران کریم
قلب
اقوال مختلف در باب قلب (دل)
وظیفه‌ی اصلی قلب
فصل سوم: خدا در آینه‌ی خودآگاهی
خودشناسی مقدمه‌ی اجتناب ناپذیر«خودشناسی»
خودشناسی شرط لازم هرگونه شناخت
انسان مظهر اسم اعظم «الله»
معرفت‌ نفس با روش «خدا را به خدا شناختن»
چگونگی وصول از خودشناسی به خداشناسی
نفس آیینه‌ی شناخت خدا
خودشناسی شرط لازم هرگونه شناخت
انسان مظهر اسم اعظم «الله»
معرفت‌ نفس با روش «خدا را به خدا شناختن»
چگونگی وصول از خودشناسی به خداشناسی
نفس آیینه‌ی شناخت خدا
اثبات وجود پروردگار
«بخش سوم»
فصل اول: خود را شناس تا خدای خود را شناسی
حقیقت انسان
وجود شهوت و غضب از ضروریات است نباید بکلی آن‌ها را از بین برد
فطرت معرفت تعالی در طبیعت بشر نهفته است
سعادتمند کسی است که خدای تعالی را بشناسد
انسان با تمام عجایب خلقتش در کمال عجز و ناتوانی می‌باشد
مرگ روح حیوانی
تشبیه روح انسان به نور چراغ
چگونه انسان دوباره زنده می‌شود
جواب اشکالتر شبهاتی که راجع به برگشت انسان می‌نمایند
قبل از موت انسان می‌تواند بفهمد که عذاب قبر دارد
منازل سیر روح در عالم ادراکات
حقیقت و روح نماز

- مبانی خودشناسی:

موضوع خودشناسی: خود حقیقی است که مانند امور جسمانی دستخوش تغییر و تقسیم نشده و زمان و مکان را بر نمی‌تابد خود غیر بدن مادی است که اعضاء و اجزایش در بند افکار ماده‌اند به این دلیل که بسیاری از اوقات بلکه غالب وقت‌ها از این که دارای اعضای بد است غفلت کرده و با این‌حال از خود بی‌خبر نیست. اگر هم گاهی در شرایط ویژه می‌گوید از خود بی‌خبر شدم یا از خود غافل و یا خود را از یاد بردم درحقیقت مجازگویی است زیرا در همین تغییرات اقرار می‌کند که فاعل این غفلت کسی است به نام خودم اما از روی نادانی به جای این‌که بگوید از بدن خود و دردهای آن غافل شدم فراموش‌شدن را به خود نسبت می‌دهد و می‌گوید خود را فراموش کردم

به هرحال انسان اگر از دنیا و آرزوهایش کمی جدا شود و کمتر دنبال چیزهای مادی باشد باعث می‌شود که کمی به خودش بیاید و یک جور دیگری به این بدن نگاه می‌اندازد. ولی مادیات مانع از این شناخت شده‌اند

- برتری انسان بر سایر موجودات:

اساس برتری آدمی بر سایر موجودات معرفت‌اندوزی او استوار است. «و لقد کرّمنا بنی آدم ; و فصّلنا هم کثیر ممن خلقنا تفضلا» انسا به خاطر داشتن عقل از سایر موجودات عالم خصوصیتی دارد و حتی در غیر عقل از سایر خصوصیات و صفات هم انسان بر دیگران برتری دارد

به بررسی آیه‌ی 23 از سوره‌ی ملک می‌پردازیم

«قُل هو الذی انشأکم و جعل لکم السّمع و الأبصار و الأَفئده قلیلاً ما تشکرون»

کلمه‌ی انشأ به معنای ایجاد ابتدایی و تربیت هر چیز است و این‌که در انسان شر مجهز‌کردن او به ابزار فکر روحی از نعمت‌های بزرگتر است که با هیچ نسخه‌ای نمی‌توان عظمت آن را اندازه‌گیری کرد

منظور انسان بشر صرف خلقت او نیست بلکه آفرینش بی‌سابقه و بی‌نظیر او نیز منظور است

اما شکری که شایسته نعمت حس و اندیشه است جز این نیست که آن‌ها را در راه شناخت صحیح بکار بگیرد حاصل و ثمره‌ی تکاپو در دست یازیدن به دانش در روایتی از اما حسین (ع) به خوبی بیان شده است

«روزی حسین‌بن‌علی‌(ع) بین اصحاب آمد و فرمودند: خداوند عزّ و جل خلق نیاورد مگر برای این‌که او را بشناسند چون اگر او را بشناسند عبادتش می‌کنند و اگر او را عبادت کنند به وسیله‌ی عبادت او از پرستش غیر او بی‌نیاز می‌شوند» (علل الشرایع باب 9 ص 9 به نقل از المیزان ج 18 ص 583)

- فرمان خداوند به خودشناسی:

« یا ایها الذین آمنوا علیکم انفسکم لا بضرّکم مَن ضلّ إذا اهتدیتم إلی الله مرجعکم جمیعاً فینبّنکُم بما کنتم تعملون» (مائده/ 105)

گرچه معنای آیه به ظاهر روشن است و مؤمنین را امر می‌کند به این‌که به خود بپردازند. و اما در عین حال خالی از نکات نیست

در عبارت (یا ایها الذین آمنو علیکم انفسکم لا بضرّ کم مَن ضلّ إذا اهتدیتم;)

لفظ علیکم در این‌جا اسم فعل است و در فارسی به معنای بر شما ترجمه می‌شود

و کلمه‌ی انفسکم مفعول آن است پس خداوند امر می‌فرماید که به خودتان بپردازید و خویشتن و امور و کاوش قرار بدهید

- روایاتی در اهمیت خودشناسی:

رسول خدا (ص) در روایتی که شیعه و سنی آن را نقل کرده‌اند می‌فرمایند

«مَن عَرَف نفسه فقد عرف ربّه» (غررالحکم خوانساری ج 5 ص 194)

بعضی از علما چنین برداشت کرده‌اند که منظور این حدیث یعنی این شناخت نفس محال است درحالی که این سخن ناروا است و اولاً در روایت دیگری هم داریم: «اعرفکم بنفسه اعرفکم بربّه» ثانیاً به دلیل این‌که حدیث مذکور در حقیقت عکس نقیض آیه‌ی شریفه‌ی «ولا تکونوا کَالذین نشو الله و انساهم انفسهم» (حشر/ 19) است (ج 6 ص 250)

امیر مؤمنین علی (ع) بیان کرده‌اند: که از مردم هرکس که خود را بیشتر می‌شناسد از خداوند بیشتر پروا دارد» (همان)

و نیز فرمودند «در شگفتم کسی که برای گمشده‌ی خود جار می‌زند و از این و آن می‌پرسد درحالی که خودش را گم کرده و در پی یافتن خود نیست» (غررالحکم ج 2 ص 442)

و نیز فرمودند: هرکس نفس خود را بشناسد دیگران را بهتر می‌شناسد و هرکس به نفس خو جاهل باشد نسبت به دیگران جاهل‌تر است» (غررالحکم ج 5 ص 405)

- تأثیر خودشناسی در عمل:

انسان در مسیر سیر در آیات انفسی به هیچ جا قدم نمی‌گذارد مگر آن‌که همه‌ی آن‌ها با اعتقادات و امور قلبی دیگر همراه است

و خدای سبحان سرانجام کار آدمی را از جهت سعادت و سقاوت براساس احوال نفس بنا نموده که آن احوال خود مبنی بر اعمالی است که به دو نوع صالح و طالح و باتقوا و مجوز تقسیم می‌شود. و نفس را چنین معرفی کرد: «و نفس و ما سوّاها فأَلهمها فجورها و تقواها قد افلح من زکاها و قد خاب مَن دساها» در کتاب نفس، اعمال صالح و ترک زشتی‌ها، حالات خوب قلبی و معنوی سعادت نزدیکی به خدا و دیدار او نتیجه می‌دهد

«فصل دوم»

- «خودشناسی در مرتبه‌ی جسم»

- چگونگی راه‌بودن نفس:

«گفتیم از آیات استفاده می‌شود که طریق انسان به سوی خداوند همان نفس انسان است زیرا جز خود انسان چیز دیگریی نیست که طریق او باشد

خود اوست که دارای خطراتی گوناگون و درجات و مراحل مختلف است

روزی جنین، روزی کودک، زمانی جوان و زمانی پیر می‌شود و پس از آن در عالم دوزخ ادامه‌ی زندگی می‌دهد. و روزی در قیامت و پس از آن در بهشت و یا در دوزخ به سر می‌برد

- سیر تکاملی جنین:

کلمه‌ی ابتلاء که کلمه نبتلبه از آن مشتق است و به معنای نقل چیزی از حالی به حالی و از طوری به طور دیگری است. مثلاً: طلا را در بوته‌ی ابتلاء می‌کنند تا ذوب شود و به شکلی که می‌خواهند درآید

«خداوند تعالی ابتلاء می‌کند سپس آن نطفه و اعلقه و علقه را مضخه می‌کند تا آخر طوری که یکی پس از دیگری به او می‌دهد تا در آخر خلقی دیگرش می‌بخشد» (ج 17 ص 32)

- از ناتوانی تا ناتوانی:

« الله الذی خلقکم من ضعف جعل من بعد ضعف قوًّ ثم جعل من بعد قوٍّ ضعفاً و شیبه بخلُقُ ما یشاء و هو العلیم القدید»

از متن آغاز که ایمنی شما در ابتدای خلقت ضعیف بودید و مصداق این ضعف اول طفولیت است هرچند که ممکن است که بر نطفه صادق باشد و مراد از قوت بعد از ضعف رسیدن طفل به حد بلوغ است و مراد از ضعف بعد از قوت‌دادن دوران پیری است لذا کلمه‌ی شبیه را برای ضعف عطف کرد تا تفسیر آن باشد و اگر ضعف و قوت را نکره آورد برای این است که دلالت کند بر ابهام و معین‌نبودن مقدار چون افراد در آن اختلاف دارند

- نیکوترین آفرینش:

« و لقد خلقنا الانسان فی احسن تقدیم» (تین /4)

«منظور از انسان جنس انسان است پس جسم انسان برحسب خلقتش دارای قوام است و از هرچه ضامن حفظ اوست برخوردار است و تنها دارای قوام است بلکه برحسب خلقت دارای بهترین قوام است

از این‌جمله و جمله‌ی بعدش که می‌فرماید: «ثمّ ردَدناه اسفل السافلین الّا الذین ;)استفاده می‌شود که انسان برحسب خلقت طوری آفریده شده که صلاحیت دارد به رفیع اعلی عروج کند و به خیاطی خالد در جدار پروردگارش و به سعادتی خالص از شقاوت نائل شود، و این به خاطر آن است که خدا او را به نعمت‌هایی مجهز کرده که می‌تواند با آن علم نافع کسب کند و نیز ابزار عمل صالح را هم به او داده و فرموده: «و نفس و ما سواها فألهمها فجورها و تقواها» (شمس / 7-8) پس هروقت به آن‌چه دانسته ایمان آورد و ملازم اعمال صالح گردید خدای تعالی او را به سوی خود عروج می‌دهد و بالا می‌برد همچنان که می‌فرماید: « الیه یصعد اللکم الطیب و العمل الصالح یرفعه» و نیز فرموده: «یرفع الله الذین آمنو منکم و الذین اوتد العلم درجات» (مجادله / 11) و نیز فرمود: «فأولئکَ لهم الدرجات العلمی» (طه 75)

«فصل سوم»

خودشناسی در مرتبه‌ی روح:

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

ارزیابی روشهای شستشوی اسیدی جهت بازیابی آمونیاک به روش پاشش

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

ارزیابی روشهای شستشوی اسیدی جهت بازیابی آمونیاک به روش پاشش دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی روشهای شستشوی اسیدی جهت بازیابی آمونیاک به روش پاشش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی روشهای شستشوی اسیدی جهت بازیابی آمونیاک به روش پاشش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی روشهای شستشوی اسیدی جهت بازیابی آمونیاک به روش پاشش :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : پنجمین همایش ملی مهندسی فرآیند، پالایش و پتروشیمی

تعداد صفحات : 18

چکیده مقاله:

گاز آمونیاک یکی از فراوان ترین گازهای قلیایی در اتمسفر می باشد. به علاوه این ماده یکی از ترکیبات مهم در مجموعه ترکیبات نیتروژن که در چرخه تولید صنعتی نیز میباشد. بزرگترین منابع آزاد کننده در محیط زیست صنایع کشاورزی شامل کودهای حیوانی و کودهای سنتزی خانواده اوره می باشد. از دیگر منابع آلوده کننده صنایع تولید اوره، منابع وابسته به حمل ونقل و سوخت فسیلی و تبخیر از خاک و اقیانوس ها می باشد. به دلیل اهمیت بالای حضور گاز آمونیاک در تولید PM2.5 که منجر به کاهش دید در شهرها و مناطق منتشر شده می گردد، بررسی کنترل و کاهش رها سازی این گاز در اتمسفر در مقیاس های مختلف مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. تنها روش تایید شده در دنیا جهت کاهش آمونیاک گازی، انجام عملیات شستشوی اسیدی می-باشدکه توسط برج های پرشده صورت میپذیرد. در این صورت ماده تولید شده که سولفات آمونیوم می باشد، به عنوان کود به چرخه مصرف بر می گردد. به دلیل گرفتگی های مکرر پرکن در اجرای عملیات شستشو که منجر به توقف برج و اجرای عملیات تمیز کاری میگردد، تمرکز بر روی اجرای عملیات شستشوی اسیدی بدون بسترهای پرکن معطو ف گردیده است. در این تحقیق اجرای یک مدل سازی و اجرای تست میدانی و بدست آوردن روابط محاسباتی جذب آمونیاک به بحث گذاشته شده است.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بررسی رابطه اجتماعی براجرای استراتژی در صنایع لبنیاتی استا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی رابطه اجتماعی براجرای استراتژی در صنایع لبنیاتی استان مازندران دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه اجتماعی براجرای استراتژی در صنایع لبنیاتی استان مازندران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه اجتماعی براجرای استراتژی در صنایع لبنیاتی استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه اجتماعی براجرای استراتژی در صنایع لبنیاتی استان مازندران :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: 13

چکیده:

در دنیای کنونی که آن را دنیای استراتژی ها می نامند شرکتهایی برترند که پس از تدوین استراتژی آن را به اجرا در اورده اند اما بسیارند شرکتهایی که استراتژی های کم نظیری داشته اند ولی در عمل امکان اجرای آن را نداشته اند. دلیل آن نیز عدم درک دقیق از اجرای استراتژی بوده است. این تحقیق به دنبال بررسی اثر سرمایه اجتماعی بر اجرای استراتژی است جامعه اماری این پژوهش شامل مدیران ارشد و کارشناسان صنایع غذایی استان مازندران می باشد مطابق نتایج ازمون دو جمله ای وضعیت همه ابعاد سرمایه اجتماعی به غیر از اعتماد بیرونی مورد تایید قرار گرفته است طبق نتایج ازمون همبستگی رابطه بین سرمایه اجتماعی و سه مولفه اجرای استراتژی رهبری، مدیریت منابع انسانی، فرهنگ تایید نشده است. مطابق نتایج ازمون فریدمند مربوط به سرمایه اجتماعی بیشترین نارسایی این شرکت در زمینه اعتماد بیرونی با میانگین 253 و کمترین نارسایی اعتماد بیرونی 359 است همچنین طبق ازمون فریدمند مربوط به اجرای استراتژی بیشترین نارسایی مربوط به مدیریت منابع مالی با میانگین 271 است.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بررسی سرعت پر شدن دانه و روند تغییر بین صفات در ژنوتیپ های

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی سرعت پر شدن دانه و روند تغییر بین صفات در ژنوتیپ های مختلف کنجد تحت سطوح متفاوت کود روی در جیرفت دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی سرعت پر شدن دانه و روند تغییر بین صفات در ژنوتیپ های مختلف کنجد تحت سطوح متفاوت کود روی در جیرفت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سرعت پر شدن دانه و روند تغییر بین صفات در ژنوتیپ های مختلف کنجد تحت سطوح متفاوت کود روی در جیرفت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی سرعت پر شدن دانه و روند تغییر بین صفات در ژنوتیپ های مختلف کنجد تحت سطوح متفاوت کود روی در جیرفت :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: اولین همایش ملی دانه های روغنی

تعداد صفحات: 3

چکیده:

به منظور بررسی روند سرعت پر شدن دانه و تغییرات بین صفات در ژنوتیپ ها ی مختلف کنجد تحت سطوح متفاوت کود روی ، آزمایش در شهرستان جیرفت به اجرا در آمد . فاکتورهای آزمایش شامل کود روی در سه سطح (یک بار محلول پاشی ، دوبار محلول پاشی و سه بار محلول پاشی با غلظت 3 در هزار ) وژنوتیپ های مختلف کنجد ( شامل توده های مرکزی، شهر بابک، شیراز، دزفول، جیرفت، سیرجان، گرگان، اردستان و ارزوئیه ) بودند . نتایج همبستگی بین صفات در سطوح مختلف کودی نشان داد که عملکرد دانه با شاخص برداشت تعداد کپسول در بوته ، تعداد شاخه فرعی و تعداد دانه در کپسول همبستگی مثبت و معنی داری نشان داد. در مقایسه همبستگی میان صفات در سه سطح مختلف محلول پاشی، در تیمار دوبار محلول پاشی همبستگی بین صفات نسبت به سایر سطوح بیشتر بوده و همچنین در این تیمار نسبت صفات معنی دار شده بیشتر از سایر سطوح کودی بود. بر اساس نتایج تجزیه رگرسیون خطی چند متغییره در سطوح مختلف کودی، در تیمار یک بار محلول پاشی صفات شاخص برداشت و عملکرد بیولوژیک و در تیمار دوبار محلول پاشی، شاخص سطح برگ و در تیمار سه بار محلول پاشی، صفات تعداد دانه در کپسول، تعداد شاخه فرعی و تعداد کپسول در شاخه اصلی مهمترین صفات تأثیر گذار برعملکرد دانه تحت سطوح مختلف کودی بودند . نتایج رگرسیون لجستیک نشان داد که حداکثر سرعت پر شدن دانه به تیمار کودی سه بار محلول پاشی و توده جیرفت تعلق دارد .

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله تأثیر سازگارکنندهPPدرgدرMA و نانوذرات کربنا تکلسیم بر خواص

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تأثیر سازگارکنندهPPدرgدرMA و نانوذرات کربنا تکلسیم بر خواص کششی نانوکامپوزی تهایPP/CaCO3/PPدرgدرMA دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر سازگارکنندهPPدرgدرMA و نانوذرات کربنا تکلسیم بر خواص کششی نانوکامپوزی تهایPP/CaCO3/PPدرgدرMA کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر سازگارکنندهPPدرgدرMA و نانوذرات کربنا تکلسیم بر خواص کششی نانوکامپوزی تهایPP/CaCO3/PPدرgدرMA،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر سازگارکنندهPPدرgدرMA و نانوذرات کربنا تکلسیم بر خواص کششی نانوکامپوزی تهایPP/CaCO3/PPدرgدرMA :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: اولین همایش بین المللی و ششمین همایش مشترک انجمن مهندسی متالورژی ایران
تعداد صفحات: 10
چکیده:
در این پژوهش تأثیر حضور همزمان نانوذرات کربنا تکلسیم و سازگارکننده پل یپروپیلن گرافت شده با انیدرید مالئیک PP-g-MAبر روی خواص کششی پل یپروپیلنPP) به صورت تجربی بررسی شد. دو نوع از نانوذرات کربنات کلسیم (روکش شده با تک لایه اسید استایریک و روکش نشده) به منظور بررسی تأثیر اصلاح سطح نانوذرات برروی خواص مکانیکی ترکی بها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان م یدهد که افزودن نانوذرات کربنا تکلسیم بهبود مدولیانگ را به همراه داشت، هر چند که روکش دادن ذرات تأثیر زیادی بر روی مدول نداشت. ازدیاد طول در شکست، تنش تسلیم و استحکام کششی نهایی ترکی بهای دوتایی پل یپروپیلن/نانوذرات کربنات کلسیم روند کاهشی را با افزایش مقدار پرکننده از خود نشان داد. در ترکیب های س هتایی اگر چه تنش تسلیم و استحکام کششی نسبت به حالتPP خالص کمتر است اما افزایش درصد وزنیPP-g-MA افزایش تنش تسلیم و استحکام کششی را به همراه دارد که م یتواند ناشی از ایجاد پیوند مناسب بین ذرات و ماتریس به دلیل تأثیر سازگارکنندگیPP-g-MAباشد.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   26   27   28   29   30   >>   >