سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقدمه ای بر پرورش بوقلمون

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقدمه ای بر پرورش بوقلمون دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقدمه ای بر پرورش بوقلمون کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقدمه ای بر پرورش بوقلمون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقدمه ای بر پرورش بوقلمون :

مقدمه ای بر پرورش بوقلمون

مقدمه:

 

منشع اصلی بوقلمون از آمریکای لاتین و مکزیک بوده و در حال حاضر نیز بوقلمونهای وحشی که قادر به پرواز هستند در مناطق جنگلی وجود دارند . اصلاح نژاد بوقلمون از چندین دهه گذشته در کشورهای صاحب نام صورت گرفته و در حال حاضر به اسامی تجاری مختلفی در نقاط مختلف دنیا عرضه میگردد که هر کدام دارای خصوصیات جداگانه میباشد و عموما به سه دسته متوسط ،نیم سنگین و سنگین تقسیم میشوند .

پرورش بوقلمونهای گوشتی و رسانیدن به وزن ایده ال در زمان مقرر مستلزم ارائه مدیریت صحیح،جیره بالانس شده از حیث سطح انرژی و پروتئین و مکمل های ویتامین و معدنی متناسب با سن پرنده میباشد .

بوقَلَمون گونه بزرگی از پرندگان است از جنس ملیگریس (Meleagris) و بومی شمال آمریکا می‌باشد. بوقلمونها در راسته ماکیان‌سانان (Galliformes) قرار دارند.

در حال حاضر مراجع در مورد بوقلمونها بررسی بیشتر کرده اند ، بوقلمونها با یک ریش گوشتی که از زیر نوک آویزان شده متمایز گردییده اند ، و برآمدگی گوشتی را که از زیر نوک آویزان شده است اسنود (snood) می نامند. گونه ماده این پرنده بسیار کوچکتر از گونه نر آن است . همچنین گومه ماده رنگارنگ است و طول بالهایشان 1.5 تا 1.8 متر است . بوقلمونه پرندگان بسیار بزرگی هستند که در جنگل زندگی می کنند و از سایر گونه های کمتر هستند .

نامیدن

در ایران بخاطر صدای عجیبی که از خود در می آورند بوقلمون نامیده شده است

زمانی که اروپاییان برای نخستین بار با بقلمون در شمال آمریکا برخورد کردند آن را به طور اشتباه پرنده گینی نامیدند . همچنین مشخص شد که بوقلمون نر از راه ترکیه وارد مرکز اروپا شد و نام این کشور بر روی این پرنده باقی ماند(به زبان انگلیسی) . و این اشتباه همچنین موجب شد که نام علمی شود : ملیگریس (نام پرنده گینی در یونان است ) . همچنین نامهای زیادی در زبانهای دیگر برای بقلمونها که خاستگاه غیر بومی دارند ، دیدگاهایی از زمان قدیم درباره این پرنده دیده شده است و باید اضافه کرد که معلوم نیست که بقلمونها واقعا از کجا آمده اند.

پرواز

بوقلمونهای بزرگ محلی قادر به پرواز ( پریدن ) نیستند اما بقلمونهای کوچک وحشی توانایی پریدن تا چند متر را دارد . آنها می توانند با این پرشها که تا شاخه ای از دخت که تقریبا به طول 1.0 تا 2 متر است خود را از دست شکارچیان نجات دهند . بوقلمنها تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از تخم نمی توانند پرواز کنند .

تاریخچه اهلی شدن :

بوقلمون بزرگترین و سنگینترین پرنده خانگی است . برخی مبدا اصلی این پرنده را آمریکای شمالی و مرکزی ذکر می کنند و برخی دیگر ساکنین مکزیکو یعنی سرخپوستان آزتک و مایا را مسئول اهلی شدن آن می دانند .

اولین شخصی که به طور مکتوب در شال 1499 به بوقلمون اشاره کرده و در مورد آن بحث نموده است پدروالونسونینو می باشد . ضمنا او را اولین فردی می دانند که در سال 1500 میلادی بوقلمون را به اروپا برد .

دلیل اساسی افزایش تولید و مصرف گوشت بوقلمون در ار.پا و آمریکا چنین توجیه می گردد . گوشت بوقلمون از لحاظ چربی و کالری فقیرو ازنقطه نظرکارکردی درتغذیه بسیاربا اهمیت و ارزش غذایی آن شبیه گوشت گوساله های بسیار جوان بدون چربی است.

امکان عرضه گوشت بوقلمون به اشکال متنوع وجود داشته و می توای آنها را به حالت لاشه کامل یا قطعات ران و سینه و یا به صورت کالباس و سوسیس و غیره وارد بازار مصرف نمود .

نگهداری بوقلمونها تنها به چهار دیواری سالنها محدود نشده بلکه این امکان حتی در مزرعه و فضای باز برای آنها بیشتر ممکن است .

تاریخچه نگهداری در ایران :

این پرنده درزمان شاه عباس صفوی توسط تعدادی از تجار ارمنی که به ایتالیا رفته بودندبه ایران وارد شد و از آن به بعد ارامنه مامور تکثیر و پرورش آن گردیدند .

به نظر می آید که چون جنس نر این پرنده می تواند همانند دیبای رومی رنگ چهره و فرم پرهای خود را هر لحظه به گونه ای درآورد و ضمن ترسو و کودن بودن بسیار لذا بهترین نام برای او می توانسته همین بوقلمون باشد . نگهداری سنتی بوقلمون در نواحی خراسان گیلان و مارندران آذربایجان غربی، شرقی مرکزی ، فارس ، اصفهان و کرمان متداول است .

طبقه بندی بوقلمون از نظر جانور شناسی :

بوقلمونهادرطبقه بندی جانوری جز راسته گالی فرمیس زیر راسته گالی تیره فازیانیده تحت تیره مله اگریدین و جنس مله اگریس گالوپا می باشد .

در تحت تیره مله اگریدین دو نوع بوقلمون بنامهای اگریو خازیس و اوسلاتاو مله اگریس گالوپا شناسایی شده است .

تقسیم بندی بر حسب وزن :

به سه دسته سبک وزن و میان وزن و سنگین وزن تقسیم می شوند که از نظر نر و ماده و همچنین مسن یا جوان بودن نیز به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند :

مختصری از فیزیولوژی بوقلمون :

تعداد کروموزومهای آن 82 عدد می باشد . تعداد ضربان قلب 200 تا 250 در دقیقه است ، دستگاه گوارش بوقلمون شبیه به ماکیان بوده فقط در انداره متفاوت است ، دستگاه تولید مثل بوقلمون شباهت زیادی با ماکیان داشته و با غاز و اردک در عدم وجود قضیب اختلاف دارد . اسپرم ها 5تا7 روز در مجرای تناسلی جنس ماده زنده باقی می ماند ، شروع تخمگذاری دربوقلمونها 230 تا240 روزگی است ، از طرز گرفتن شاهپرها در بال می توان به نر و ماده بودن بوقلمونها پی برد ، قطع بال در بوقلمون از 1 تا10 روزگی انجام می گیرد ، نوک چینی جهت جلوگیری از کانیبالیزم در 2تا 5 هفتگی انجام می گیرد .

تیپ ظاهری :

سر :

سر لخت یا بدون پر با رنگی متمایل به آبی حاوی گره های متراکم گوشتی قرمز است .

چشمها :

در بوقلمونها عنبیه قرمز مایل به قهوهای و مردمک سیاه زنگ است چشمها دادای سه پلک داخلی و خارجی هستند .

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پاورپوینت بیوگرافی و آثار ماریو بوتا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت بیوگرافی و آثار ماریو بوتا دارای 41 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بیوگرافی و آثار ماریو بوتا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بیوگرافی و آثار ماریو بوتا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بیوگرافی و آثار ماریو بوتا :

پاورپوینت بیوگرافی و آثار ماریو بوتا

 

 

بیوگرافی

 

ویژگی طرح های ماریو بوتا

 

بررسی چند نمونه از کارهای بوتا

 

 

توضیحات مختصری از این فایل؛

زندگی نامه

 

ماریو بوتا

متولد شده در مندریزو. تایکانو.آپریل 1943

 

آموزش دیده در رشته محاسبات فنی ساختمان

 

استاد مدعو پلی تکنیک در لوزان

 

همکاری با لوکوربوزیه در سال های 1965_1969

 

شروع به همکاری با لویی کان در سال 1969

 

یکی از مهمترین اعضای مدرسه ی فنی در سوییس

 

یکی از اعضای مهم مکتب تیسینز

 

گرایش های فرمالیستی در یکسری خانه های ویلایی و بسیار ظریف

 

نخستین کار او خانه روحانی در ترتاکه 1961_1963

 

ویژگی طرح های بوتا

دقت در توپوگرافی

 

دقت به ویژگی های بوم شناختی

 

توجه به ساده گرایی در انتخاب الگو های معماری

 

گرایش به فرم های هندسی

 

تاکید بر مهارت های حرفه ای در اجرا

 

ایجاد فضای سایه روشن در کارها

 

دعوت طبیعت به داخل ساختمان با ایجاد فضاهای باز داخل ساختمان

 

تعبیه نور گیر های مشابه در اکثر کارها

 

آنچه ماریو بوتا می‌سازد؟

 

طراحی یک ساختمان بزرگ‌، طی یک پروسه از تصور کردن، واقعیت بخشیدن چیزی از هیچ و توسعه آن توسط فرم‌ها صورت می‌گیرد. معمار سوئیسی، ماریو بوتا، که به خاطر طرح‌هایش برای موزه ها و کلیساها شناخته شده است، روش منحصر به فردی را برای طراحی‌هایش دنبال می‌کند.

 

او در طرح‌هایش از زبان مشترک بین فضا، نور، هندسه استفاده می‌کند تا آن‌چه را که در آکادمی سلطنتی لندن به نام شعر فضا می‌نامند، به وجود آورد. وی موارد اصلی را که در طرح‌هایش دنبال می‌کند، به قرار زیر بیان می‌دارد:

 

پیدا کردن مشکلات و کشف جواب آن‌ها از طریق درک مستقیم محیط

 

ارتقاء فرهنگ جامعه

 

جستجوی راهی جدید برای ایجاد تعادل و توازن

 

ایجاد آن‌چه باعث تقدس مکان می‌شود

 

تغییر محیط طبیعت به فرهنگ

 

 

 

درک مستقیم راه‌حل را پیدا می‌کند.

 

 

 

بوتا می‌گوید: تجزیه و تحلیل مسائل باعث می‌شود تا مشکل به درستی درک شود، سپس از طریق درک مستقیم است که مشکلات حل می‌شود.

 

بوتا با دقت فراوان به محیط گوش می‌دهد به موقعیت جغرافیایی و اجتماعی آن . او می‌گوید : برای طراحی احتیاج دارم که محیط را تجزیه و تحلیل کنم، از محیط سئوال کنم و حس تاریخی آن را درک کنم. من به این مسئله اعتقاد دارم که هر محیط پتانسیل تغییر را در خود دارد و اگر کسی به آن گوش دهد، خود محیط به او می‌گوید که چه طرحی برایش مناسب است .

 

ماریو بوتا تأکید می‌کند که: به وجود آوردن یک اثر معماری یعنی مقاومت کردن در برابر از بین رفتن هویت و نمایش فرهنگ مردم جامعه. او بر این عقیده است که آثارش توانایی آن را دارند که تأثیر مثبتی بر جامعه داشته باشند.

 

او بیننده را جزئی از طرح‌هایش می‌داند، نه کسی که صرفاً مشغول به تماشای طرحش است. از نظر بوتا، معماری قبل از آن‌که یک اثر زیبایی شناختی باشد، یک اثر اخلاقی با انضباط است.

 

معماری اثری است که در خلاء به وجود نیامده و نیازمند فعل و انفعال و عملکردهای متقابل (برهمکنش) با محیط خود است. معماری و هنر باید در جهت ارتقاء کیفیت محیطی باشند نه در جهت لکه‌دار کردن محیط.

 

این معمار سوئیسی می‌افزاید: هر اثر معماری فرزند اثر پیشین است. فعالیت های ما ممتد هستند و در این پیوستگی هر اثر تجربه‌ای برای فعالیت دیگر است.

 

 

دعوت طبیعت به داخل ساختمان:

 

یکی از ویژگی های کارهای بوتا گشودگی های بزرگ،حفاظت شده و عقب کشیده شده در قالب پنجره هاست و شکاف های کوچکی که پیوستگی های دیوار ها را قطع می کند وتبدیل به نقاط مناسب دارای امتیاز می شوند که از طریق آنها می توان فضای بیرونی را مشاهده نمود و حضور آنها را به داخل به گونه ای معرفی کرد که برای شرایط قابل سکنی ضروری باشند.

 

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پاورپوینت سقف کرومیت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت سقف کرومیت دارای 127 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت سقف کرومیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سقف کرومیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سقف کرومیت :

پاورپوینت سقف کرومیت

فایل پاورپوینت آشنایی با سقف کرومیت،در حجم 127 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
در سالهای اخیر شاهد استفاده ی گسترده از سقفهای تیرچه و بلوک با تیرچه فلزی با جان باز (اصطلاحا کرمیت ) می باشیم . سرعت نسبتا بالای اجرای این سقف ها به سبب عدم نیاز به شمع بندی و شاید قیمت تمام شده کمتر آنها موجب افزایش تمایل برای استفاده از این روش اجرای سقف شده است . محاسبه و اجرای این نوع سقفها دارای نکات و ریزه کاریهای اجرایی بیشتری نسبت به سایر سقفها می باشد که متاسفانه در بیشتر موارد نادیده گرفته شده و در مجموع شاهد وضعیت نامطلوبی در اجرای این سقفها می باشیم.
این سقف در سال 1362 توسط آقای مهندس محمد جعفر کرمی ، ثبت اختراع شده و در سال 1375 ، آیین نامه ی جزییات اجرایی سقف کرمیت توسط ایشان منتشر شده است . و در نهایت در سال 1381 ، نشریه شماره 151 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ، تحت عنوان « راهنمای طراحی واجرای سقف تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب بابتن » تنظیم و منتشر شد ، تا حداقل ضوابط ومعیارهای لازم برای طراحی واجرای این گونه سقف های خود ایستا را بیان نماید . بدیهی است با توجه به ترکیبی بودن این سقفها از بتن و فولاد رعایت کلیه ی ضوابط مرتبط با موضوع در مباحث نهم و دهم مقررات ملی ساختمان ( ساختمانهای بتنی و فولادی ) لازم الاجرا می باشد .

پاورپوینت سقف کرومیت
فهرست کلی مطالب:
1- مقدمه
2- آشنایی با سقف کرمیت
3- اجزای اصلی تشکیل دهنده سقف کرمیت
4- مشخصات فنی اجزای سقف کرمیت
5- مزایای استفاده از سقف کرمیت در مقایسه با سقف تیرچه و بلوک معمولی
6- انواع سقف کرمیت
7- مراحل اجرای سقف کرمیت
8- محدودیت های طراحی
9- جمع بندی
10- منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 127 اسلاید قابل ویرایش و کامل و جامع تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD معرفی چند نمونه سقف (11صفحه)

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق در مورد معرفی رشته های فیزیک پزشکی ومهندسی پزشکی در دانشگا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق در مورد معرفی رشته های فیزیک پزشکی ومهندسی پزشکی در دانشگاه ABERDEEN دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد معرفی رشته های فیزیک پزشکی ومهندسی پزشکی در دانشگاه ABERDEEN کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد معرفی رشته های فیزیک پزشکی ومهندسی پزشکی در دانشگاه ABERDEEN،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد معرفی رشته های فیزیک پزشکی ومهندسی پزشکی در دانشگاه ABERDEEN :

فیزیک پزشکی کاربرد فیزیک ، الکترونیک و محاسبات در کارهای پزشکی است شماری از تخصص ها مثل پزشکی هسته ای که از مواد پرتوزا برای تشخیص و درمان بیماریها استفاده می کنند. رادیو تراپی که برای نابودی بافتهای سرطا نی از شتابدهنده های خطی سود می بردو نگاره برداری تشدید مغناطیسی نمونه هایی از فعالیت های فیزیک پزشکی است .
مهندسی زیستی کاربرد مهندسی در توسعه و ساخت ابزار جهت توانبخشی و همچنین مواد جدید است .

دپارتمان های اصلی موجود دردانشگاه عبارتند از :
فیزیک پزشکی ، نگاره برداری پزشکی ، فن آوری رسانه ها یا اطلا عات و مهندسی زیستی .
هررشته میتواند بصورت تحصیلا ت تکمیلی برای دیپلم post graduate diploma (PgDip) یا کارشناسی ارشد در علوم M.Sc بر گزار شود دوره کارشناسی ارشد دوازده ماه به طول می انجامد وجهت ورود به آن دانشجو باید حداقل معدل (2) دررشته فیزیک یا سایررشته های وابسته داشته باشد . برای مدرک (PgDip) معدل کمتری نیز جهت ورود قابل قبول است ، امادوره فقط دوترم ، یعنی هشت ماه ودانشجو ترم پایانی راکه یک پروژه کوتاه تحقیقاتی است طی نمی کند . ولی توانایی علمی آنها معادل چیزی است که برای درجهM.Sc انتظار می رودو ممکن است درپایان ترم دوم اجازه داد ه شود تا به دوره کارشناسی ارشد راه یابند .

چه چیزهائی رادراین دوره ها یاد خواهند گرفت ؟کل دوره شامل سه ترم ، هرکدام به مدت چهارماه است .
ترم اول : مقدمه عمو می برای همه شاخه های فیزیک پزشکی و مهندسی زیستی است . واحدهای ارائه شده شامل تشخیص پرتوی ، پزشکی هسته ای ، رادیوتراپی، حفاظت در برابرپرتو، الکترونیک ، محاسبات ، MRI ، و مهندسی زیستی است . افزون واحدهایی در فیزیولوژی و بیوشیمی سلولی وجوددارد . درسهای تئوری همراه باکارعملی وبالینی تکمیل می شود .

ترم دوم : در این مرحله دانشجویان در شماری از موضوعات به بررسی ژرف تری می پردازند. این موضوعات چنین هستند:
رادیوتراپی ( پرتودرمانی ) ، بیومکانیک ومهندسی ، توانبخشی ، پزشکی هسته ای ، بیومتریال ، نگاره برداری تشدید مغناطیسی ، توموگرافی تابش پوزیترون ، معماری کامپیوتروالگوریتم ، الکترونیک پزشکی وتجهیزات ، سیستم های کامپیوتری وروشها ، فراصوت ، حفاظت دربرابرپرتو ، تابش‌های غیریونیزان درپزشکی، ساختار کامپیو تر ، طراحی کامپیوترو الگو ریتم ،مواد درسی بصورت درس ، سمینار وعملی ارائه میشود .

ترم سوم : این ترم تنها برای دانشجویان M.Scاست و در بر گیرنده یک پروژه پژوهشی است که بصورت یک پا یان نامه برای امتحان بوسیله ممتحن خارجی داده می شود.پروژه های اخیر در بر گیرنده موارد ذیل هستند:

– آزمون MRI فعالیت مغز
– بکار گیری اطلاعات بدست آمده حاصل ضرب دز -سطح
– بهینه سازی نگاره برداری رزو نانس دو گانه الکترون -پروتون
– بررسی های تفکیک پذیری د رماموگرافی دیجیتالی وبرروی فیلم

– افزایش کیفیت تصویربرداری تشدید دوگانه پروتون – الکترون
– بهینه سازی گردآوری اطلاعات PET و بازسازی پارامتر های آن

کاربرد علم فیزیک در ورزش
کاربرد علم فیزیک و علوم وابسته علم مکانیک و مکانیک زیستی “ بیومکانیک ” در تکنیک و مهارتهای ورزشی :
حدودا از سال 1914 میلادی اهمیت استفاده از قوانین علم فیزیک و رشته های وابسته آن خصوصا علم مکانیک در فعالیتهای روزمره و ورزشی مورد توجه قرار گرفت . خانم واتز “ WATTS ” درهیمن سال با بکارگیری وسایل تحقیقاتی ساده ، اهمیت درک و کاربرد صحیح اصول علم مکانیک را در فعالیتهای روزانه و ورزشی گوشزد نمود و گفت :

زمانیکه این اصول کاملا تفهیم شد ، آنوقت ما مجاز به استفاده از آنها نه تنها برای تمرینهای بخصوص ، بلکه در تمام رشته های ورزشی و فعالیتهای عادی روزمره هستیم .
خانم واتز گفت : کاربرد درست اصول علم مکانیک ، نتایج فعالیتهایی ورزشی شما را مطلوبتر و از جراحات هولناک به نحو چشم گیری پیش گیری کی نماید . ناخودآگاه ، در حرکات ورزشی و فعالیتهای ورزشی روزمره قوانین علم مکانیک و مکانیک زیستی “ بیو مکانیک ” نظیر ، قوانین نییروی جاذبه ، تعادل ، حرکت ، طرز بکار بردن اهرم ، نیرو ، شناوری “ در ورزشهای آبی ” برخورد و پرتاب و غیره مورد استفاده قرار می گیرند . از سال 1950 میلادی سود جستند از این علوم و رقابتهای المپیک و بین المللی توسط کشورهای صاحب در ورزش خصوصا

شوروی سابق جنبه جدی و ظهور خط سیاسی در ورزش را هر چه بیشتر دامن زد . کاربرد قوانین فیزیک زمانی شگفتی آفرید که ورزشکاران آلمان شرقی سابق با شرکت خود در مسابقات بین المللی و ثبت رکوردهایی باور نکردنی در اکثر رشته ها ، دو کشور صاحب نام ورزشی یعنی شوروی سابق و آمریکا را مات و مبهوت نمودند .

انستیتوهای ورزشی آلمان شرقی با تجهیزات آزمایشگاهی فوق مدرن و اساتید مجرب و صاحب کلاس و با ارائه سیستم های مدرن و جدید تمرینی و تربیتی و خلق تکنیک های باور نکردنی بر مبنای قوانین علم مکانیک، فاصله خود را در تحقیقات علمی ورزشی با سایر کشورها به نحو چشم گیری عمیق تر کردند . این چنین تکنیک های علمی تا حدود زیادی موضوع شانس یا بهانه

قرعه سخت و جهت گیری دارو بنفع کشور خاصی را خنثی کرد و ثابت نمود ، تنها ورزشکاران صاحب تکنیکهای علمی کامل و بی نقصی می توانند مبارز به طلبند .
امروزه شاهد شکوفائی ورزش علمی در تمام زمینه ها هستیم و آینده نشان خواهد داد که کشورهای صاحب “ علم و تحقیقات ” و آماده سرمایه گذاری معنوی و اقتصادی دراین جهت ، مقمهای بزرگ را به دست می‌آورند . در این مقالات سعی می شود با زبان ساده ، قوانین علم فیزیک و رشته های وابسته “ مکانیک و بیو مکانیک ” و کاربرد مؤثر آنها را در ورزش بررسی کنیم . قبل از ارائه این قوانین ، لازم است ، رابطه بین علم فیزیک و مکانیک و بیو مکانیک برای خوانندگان عزیز تشریح گردد :

 

فیزیک چیست ؟
فیزیک یکی از شاخه های مهم “ شاید مهم ترین ” علومم طبیعی بوده و بررسی تمام پدیده های طبیعی را به نحوی زیر پوشش خود قرار می دهد . علم فیزیک در مطالعه عناصر تشکیل دهنده ماده یا جسم مادی و عمل متقابل این عناصر غیر قابل انکار و بررسی چنین برهم کنشها ، خواص جسم مادی را در پیش روی ما قرار داده و دسترسی به مجهولات پدیده های طبیعی را آسان می کند . فیزیک علاوه بر بررسی ساختار جسم مادی و عوامل تشکیل دهنده آن ، ارتباط نزدیک با سایر علوم طبیعی در رشته و بعنوان یک پدیده بنیادی در تمامی پژوهشهای علمی کاربرد وسیعی را به خود اختصاص می دهد . بررسی اوضاع و احوال علومی نظیر انرژی ، نور ، مکانیک “ جامدات و سیالات ” شیمی ، نجوم ، زمین شناسی بدون استفاده از فیزیک امکان ندارد .

شاخه های سنتی فیزیک :
تا پایان قرن نوزدهم و شروع قرن بیستم ، حیطه عملیات علم فیزیک را در علومی نظیر ، مکانیک ، ترمودینامیک ، الکتریسیته ، مغناطیس ، صدا و نور خلاصه می دانستند . مثلا ، مکانیک را علم
الحرکات و نور را برای دستیابی به علم اپتیک و صدا و شنوائی را برای دسترسی به علم اکوستییک و الکترومغناطیس را بعنوان رابط با تمامی شاخه‌های ذکر شده بکار می گرفتند . علم مکانیک بعنوان شاخص ترینن رشته‌های علم فیزیک بکار گرفته شد و بسرعت توسعه یافت و بهه دو بخش استاتیک ودینامیک تقسیم گردید. قوانین بیشماری در ارتباط با استاتیک و دینامیک مطرح شد که اغلب آنها امروز نیز در فعالیتهای علمی ـ صنعتی ـ ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند “ در مقالات آتی به این قوانین و کاربرد آنها در ورزش اشاره خواهد شد ”. در شروع قرن بیستم دیدگاه ها نسبت به علم فیزیک دستخوش دگرگونی گردید و شاخه جدیدی بنام فیزیک نوین خصوصا بررسی انرژی هسته ای بدان اضافه شد . این تغییرات بیشتر

تحت تاثیر اندیشه های نوین ، ستاره تابناک و جاویدان عالم فیزیک یعنی “ آلبرت انیشتین ” قرار داشت . انیشتین دیده فیزیک دانان ، عالمان و دانشمندان را نسبت به فضا ، زمان و سرعت و حرکت بکلی دگرگون ساخت و مسائل پیچیده نیروی جاذبه ومعماهای کهکشانها را حل نمود . کارهای علمی انیشتین و معادلات و برداشت او از نیروی جاذبه “ که بنحو چشم گیری با تعریف نیروی جاذبه نیوتن اختلاف دارد ” زمان فعلی را پوشش میدهد و قوانین ارائه شده او برآینده جهان تاثیر خواهد گذاشت . ثقل انیشتینی یا “ نسببیت عام ” همانطوری که بر اجرام سماوی و اقمار و ستارگان و سفینه ها اثر میگذارد ، مطمئنا رشته های مختلف ورزش را متحول و متاثر خواهد کرد . چرا که سرعت در بیدار کردن انرژی نهفته اجسام رل

اساسی بازی می کند و این مهم در فرمول E= mc انیشتین بیان شده . می دانیم سرعت و شتاب در کسب رکوردهای بالا رل اساسی را بازی می کند و کسب انرژی بالا توسط ورزشکار “ یعنی فرمول انیشتین ” قادر به خلق رکوردهای غیر قابل باور در سالهای 2500 یا 3000 میلادی خواهد بود .

البته آنچه در رابطه باانرژی نهفته و سرعت گفته شد ، می تواند بعنوان خیال پردازی تلقی شده ، ولی آینده رکوردهای حیرت انگیز در رشته های گوناگون ورزشی بستگی به سرعت و جذب انرژی دراین راستا دارد . بهر صورت با بکارگیری و استفاده از ثقل انیشتینی و حذف ثقل نیوتنی “ به هر حال در مقابل ثقل انیشتینی قابل هضم نیست ” کار رکوردها و ورزش نیز بهمین جا ختم نمی شود . به هر صورت فیزیک نوین ایجاب می کند در هر زمان ، اصول و مبانی و تفکرات قبلی دانشمندان علوم ریاضی ـ فیزیک مورد بررسی قرار گرفته و تغییرات جدید بکار رود .

پیدایش علم مکانیک زیستی یا بیومکانیک در ورزش :
در سالهایی اخیر برای تجزیه و تحلیل حرکات جسمانی موجودات زنده خصوصا انسان “ بیش از همه حرکات ورزشی ” دانشمندان پس از بحث هایی طولانی به واژه بیو مکانیک یا مکانیک زیستی رو آوردند . در حقیقت بیو مکانیک نیز شاخه ای از علم مادر یعنی فیزیک است و همان قوانین در این رشته نیز صادق می باشد .

تعریف علم بیومکانیک :
در رابطه با تکنیکها ومهارتهای ورزشی ، بیو مکانیک باین شرح تعریف می شود :
بیو مکانیک علمی است که با بکارگیری قوانین فیزیک و مکانیک در حرکات ورزشی و فعالیت های روزمره انسان و تجزیه و تحلیل عمل و عکس العمل نیروهای داخل و خارجی بر بدن انسان وتاثیرات نهائی این نیروها صحبت می کند .

مکانیک زیستی یا بیو مکانیک چه تغییراتی در روشها و فنون ورزشی ایجاد کرده :
بطور کلی کاربرد قوانین علم بیو مکانیک یا مکانیک زیستی در ورزش وتکنیکهای مربوطه موجب تغییرات شگرف و باورنکردنی شده . مثلا ، تغییر در حرکات کلاسیک وزنه درر حرکات کلاسیک وزنه برداری و برگزیدن “ استیل چمباتمه ” و کشش های انفجاری “ کشش با شتاب بالا ” رکوردهای این ورزش سنگین را بنحو چشم گیری تغییر داده ، ضمنا موجب دگرگونی پایه ای در تکنیک های آن گردیده .

 

رابطه علم فیزیک با ورزش :
فیزیک اساس و بنیاد اکثر علوم طبیعی است و در زمینه های گوناگون علمی کاربرد دارد . ورزش نی از این قاعده مستثنی نیست و بدون استفاده از قوانین فیزیک هیچ یک از فرآیندهای ورزشی قابل تجزیه و تحلیل نیستت . یکی از شاخه های پر ارزش فیزیک ، مکانیک است که در تمام زمینه های ورزشی بصورت پایهای وو گسترده بکار می رود “ در مقالات آینده تک تک آنها با ذکر مثال ورزشی عرضه می شوند ” . برای ایجاد ارتباط بیشتر بین ورزش علمی و علم مکانیک تعریف هر دو را بشرح ذیل ارائه می کنیم . مقایسه این دو تعریف می رساند که چقدر ورزش علمی به علوم مربوط به فیزیک وابسته است .

تعریف علم مکانیک :

علم مکانیک علمی است که در رابطه با حرکت و تاثیر نیروها بر اجسام صحبت می کند .
تعریف علم ورزش :
علم ورزش علمی است که ، در ارتباط با بکارگیری نیروی عضلانی ورزشکار و انتقال آن توسط تاندونهای ماهیچه به اهرمهای بدن او حرکت و جنبش آنها را باعث شده و فعالیتهای ورزشی به سرانجام می رسد یا نیروهای واقعی ورزشکار که نیروی عضلاننی می باشند ، بر اجسام که می تواند وسایل ورزشی و غیره باشد اثر کرده و تحرکات اهرمها را بدنبال می آورد وموجب تکامل حرکت ورزشی خواهد شد . این دو تعریف بسیار شبیه می باشند و میی رساند چقدر قوانین فیزیک ورشته های مربوط آن در تکنیکهای ورزش موثرند .

همین طور زمانیکه سرعت و قدرت و نرمش و کم نیاوردن نفس در کشتی آزاد فرنگی با ضوابط و قوانین جدید اعمال گردید ، این دو ورزش از حالت خسته کننده و بی تحرک به ورزشی فعال و صاحب سبک و تکننیک و جذاب مبدل گردید یا زمانیکه مقررات شنا در برگشت تغییر کرد بطور وضوح بر روی رکوردها اثرات عمیق گذاشت. این مسئله در پرش ارتفاع با بکارگیری نیزه های فایبر گلاس و قابل انعطاف نیز معجزه کرد اما در این میان کوچ ها و مربیان با بروز چنین تغیرات غیر قابل پیش بینی روبرو و غافل گیر شدند ، ولی کلاسهای توجیهی ـ آموزشی و تئوریک ـ عملی این نقیصه را نیز جبران ررکد . علم بیو مکانیک مربیان و مدرسین ورزشی را در تجزیه وتحلیل علمی حرکات ورزشی یاری داده و آنها را در اجراء تکنیک ها و فنون علمی حرکات ورزشی یاری داده و آنها را در اجراء تکنیک ها و فنون علمی راهنمائی و تصمیم گیری را برایی آنان آسان تر می کند .

 

مثلا در وزنه برداری استفاده وسیع از قوانین بیو مکانیک و مکانیک در حرکات کلاسیک و آموزشی جنبه های فنی ـ تکنیکی این دو حرکت بعهده مربی است . این مربیان در سطح خیلی پیشرفته باید دانش بیو مکانیک وقوانین مربوط به آنها را جذب کرده و بکار گیرند . نقطه شروع جذب این دانش علمی بدون شک دانشکده های ورزش است . این دانشکده ها بجایی واحد های درسی غیر ضروری ، باید دروس فیزیک و بیو مکانیک وریاضیات مربوطه را جدی گرفته ، علاوه بر واحدهای تئوریک ، آزمایشگاههای آنها را که به شکل عملی چگونگی کاربرد قوانین فیزیک و بیو مکانیک در ورزش را نشان می دهند ، بر پا و تجهیز نمایند . آنچه ارزش علم بیو مکانیک را هر چه وسیع تر نمایان می کند ، بهبود بخشیدن بر تکنیکها و رکورهای ورزشی است و سرانجام شکوفائی استعدادهای نهفته نوآموزان ورزشکار است که از وظایف مربی بحساب می آید .

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پاورپوینت کاربرد بیوتکنولوژی در صنایع غذایی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت کاربرد بیوتکنولوژی در صنایع غذایی دارای 35 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کاربرد بیوتکنولوژی در صنایع غذایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کاربرد بیوتکنولوژی در صنایع غذایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کاربرد بیوتکنولوژی در صنایع غذایی :

پاورپوینت کاربرد بیوتکنولوژی در صنایع غذایی در 35 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

کاربرد بیوتکنولوژی در صنایع غذایی

 

استفاده از سلول هاى زنده یا قسمتى از آنها، به منظور تولید یا اصلاح محصولات غذایى یا مواد افزودنى به غذا به معنى بیوتکنولوژى غذایى است.از دیدگاه دیگر مى توان کاربرد بیوتکنولوژى در صنایع غذایى را به دو بخش کاربرد بیوتکنولوژى سنتى و کاربرد بیوتکنولوژى مدرن تقسیم کرد. در کاربرد بیوتکنولوژى سنتى در صنایع غذایى، از فناورى تخمیر براى تغییر مواد خام غذایى تخمیرى شامل پنیر، ماست، خمیر نان و غیره استفاده کرد. استفاده از ریز سازواره ها و آنزیم ها در این فرآیندها باعث ایجاد تغییرات در طعم، عطر و بافت مواد خام غذایى یا افزایش قابلیت نگهدارى آنها مى شود.

در به کارگیرى بیوتکنولوژى نوین در صنایع غذایى، از ژنتیک مولکولى و آنزیم شناسى کاربردى به همراه فناورى تخمیرى، براى بهبود خواص مواد افزودنى غذایى استفاده مى شود. بیوتکنولوژى مى تواند براى تغییر مواد خام غذایى نظیر شیر، گوشت، سبزیجات و غلات به محصولات با طعم، عطر مطلوب و قابلیت نگهدارى بیشتر استفاده شود. تولید این نوع محصولات در جهان سابقه بسیار طولانى دارد و هم اکنون این محصولات در مقیاس صنعتى در سطح دنیا تولید مى شوند. براساس گزارشات موجود، حدود یک سوم رژیم غذایى در اروپا از غذاهایى تشکیل مى شود که تخمیر شده اند، در حالى که این رقم در سایر نقاط دنیا بین تا درصد است.

به عنوان مثال: محصولات لبنى تخمیرى مانند ماست و پنیر، سوسیس تخمیر شده خشک و نیمه خشک، سبزیجات تخمیر شده مانند کلم و زیتون، نان، قارچ خوراکى، مشروبات الکلى و انواع غذاهاى تخمیرى آسیاى شرقى مانند سس، سویا، میسو، سفا و تمپه مى توان اشاره کرد. برخى از این محصولات از قبیل فرآورده هاى لبنى تخمیرى، نان و قارچ خوراکى، در ایران نیز در مقیاس صنعتى تولید مى شوند. اخیراً در رابطه با تولید محصولات دیگر نظیر زیتون تخمیر شده و سس سویا پروژه هاى تحقیقاتى در ایران انجام گرفته است. توده میکروبى نیز به عنوان یک ماده غذایى غنى از پروتئین، مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال، آلمانى ها در جنگ جهانى دوم براى جبران کمبود پروتئین، مخمرها را در مقیاس صنعتى کشت داده و به عنوان منبع غذایى در خوراک انسان مورد استفاده قرار دادند.

 

تعریف بیوتکنولوژی غذایی

 

تولید محصولات نهایی غذایی با استفاده از بیوتکنولوژی
تولید مواد افزودنی غذایی با استفاده از بیوتکنولوژی
اصلاح مستقیم مواد غذایی یا مواد افزودنی به غذا
تولید مواد کمک فراوری
کاربردهای تجزیه‌ای
تصفیه پسماند

 

تعریف بیوتکنولوژی غذایی در ارتباط با صنایع غذایی می‌توان بیوتکنولوژی را به‌صورت زیر تعریف کرد:
"استفاده از سلولهای زنده یا قسمتی از آنها، به منظور تولید یا اصلاح محصولات غذایی یا مواد افزودنی به غذا"

 

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >